VANLIGE SPØRSMÅL FOR NETTBUTIKK
Her har vi samlet ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt, kontakt kundesenter@holmefjord.no, vi hjelper deg gjerne. Dette gjelder også om du savner noe i nettbutikken eller ønsker tilbud på produkter du ikke finner der.
1. INNLOGGING - BRUKERPROFIL
1) Hvordan blir jeg kunde hos Holmefjord AS?
Det er kun mulig for bedrifter å bli kunde hos oss. Gå til https://www.holmefjord.no/#login og klikk for ‘Bli kunde’. Fyll ut skjemaet ‘Registrer meg som kunde’ og send inn ved å klikke ‘Registrer meg’. Du mottar en mail fra oss når kundenummeret ditt er opprettet.
2) Jeg har registrert meg som kunde, hva nå?
Du mottar først en automatisk generert mail med bekreftelse på at søknaden er mottatt. Når søknaden er behandlet, mottar du en endelig bekreftelse med kundenummer og betingelser, og du kan starte med å handle hos oss.
3) Firmaet mitt er registrert kunde fra før, hvordan blir jeg web-kunde?
Følg fremgangsmåten i punkt 1. Når du mottar endelig bekreftelse, vil ditt opprinnelige kundenummer være knyttet til deg som web-kunde. Ved første gangs innlogging klikker du for ‘Glemt passord’. Du vil da få tilsendt et passord, og du kan starte å handle.
4) Kan flere brukere fra samme firma ha tilgang til å kjøpe fra nettbutikken?
Ja, et firma kan ha flere registrerte brukere.
5) Kan mitt firma kan ha kontroll på brukeropprettelser for firmaet?
Ja, om ditt firma krever en godkjenningsprosess for opprettelse av brukere, send beskjed til kundesenter@holmefjord.no og oppgi hvem som skal være firmaets administrator. I slike tilfeller, er det firmaets administrator som oppretter nye brukere.
6) Jeg har fått ny mailadresse, hvordan oppdaterer jeg min profil?
Klikk for Kundesenter og ‘Min side’, der oppdaterer du endringer.
7) Kan jeg endre fakturaadresse?
Nei, her må du ta kontakt med kundesenter@holmefjord.no som vil gjøre endringen i vårt system.
2. NAVIGERING - BESTILLING
1) Hvordan søker jeg etter produkter?
I toppfeltet i nettbutikken kan du søke på produktnummer, el-nummer, produktnavn, eller et søkeord. Henter du opp en produktgruppe f.eks. fra menyen øverst, kan du filtrere på lagerstatus, nyheter, pris, produsent, segment, gruppe m.m. Filtreringen kan variere avhengig av produkt og -gruppe.
2) Jeg får ikke treff på produkter jeg søker på, hva gjør jeg?
Om du har søkt på mange ord, prøv å redusere antall ord. Vi arbeider fortløpende med å legge ut flere produkter i nettbutikken. Er det produkter du ikke finner, kontakt derfor kundesenter@holmefjord.no, og de vil hjelpe deg.
3) Jeg trenger veiledning og råd for å finne løsninger for vårt behov, hva gjør jeg?
Kontakt kundesenter@holmefjord.no, tlf.22 25 29 99. Hvis de ikke kan svare på henvendelsen, vil de gi den videre til aktuell produktspesialist som kan hjelpe. Eller du kan kontakte noen av oss andre direkte, her er kontaktliste. Vi er her for å hjelpe til!
4) Hvilke priser fremkommer i nettbutikken?
Etter innlogging får du opp dine standard nettopriser inklusiv miljøgebyr og eksklusiv mva. Prosjektpriser fremkommer ikke i listen.
5) Kan jeg legge til en ny leveringsadresse på ordren?
Du kan enkelt legge til en ny leveringsadresse før du plasserer din ordre. Trykk på linken ‘Endre adresseopplysninger’ i handlekurven. Merk: enkelte leveringsformer krever en avtale med oss, dersom du har en spesialavtale må du kontakte kundesenter@holmefjord.no for å få lagt til/endret leveringsadresse.
3. SELVBETJENING – OPPSLAG OG RAPPORTER
1) Kan jeg søke opp oversikt over åpne ordre?
Etter innlogging, gå til ‘Kundesenter’ og ‘Ordrehistorikk. Du vil finne et filter hvor du kan søke på dato-intervall og vil få opp status på de aktuelle ordrene.
2) Hvordan kan jeg spore mine ordre?
Etter innlogging, gå til ‘Kundesenter’ og ‘Ordrehistorikk, og klikk for Pakkesporing. Slå opp aktuell ordre i listen, og du får opp sporingsinformasjon. Merk at oppslaget omfatter transportører som er registrert i nShift-portalen. Er forsendelsen sendt med andre transportører, kontakt kundesenter@holmefjord.no for informasjon.
3) Hvordan bestiller jeg datablad / FDV?
Slå opp produktet du ønsker informasjon om. Under fane ‘Dokumenter’ finner du pdf-dokumenter. Klikk og last ned til din pc.
4) Kan jeg hente ut prisliste selv?
Ja, etter innlogging, klikk for ‘Kundesenter’ og gå til Min Side. Her kan du laste ned prisliste i Excel, XML eller ASCII format. Merk at prislisten inneholder dine standard avtalte nettopriser og ikke prosjektpriser. Kontakt evt. kundesenter@holmefjord.no for informasjon om dine prosjektpriser.
5) Finner jeg fakturaer i nettbutikken?
Ja, etter innlogging, gå til ‘Kundesenter’ og ‘Ordrehistorikk. Du vil finne et filter hvor du kan søke på dato-intervall og vil få opp fakturaliste. Klikk på pdf-ikonet for fakturaen du ønsker, og last ned til din pc.